Neljapäev, 18. juuli 2019
  ID-kaart  |  MobiilID OpenID

» unustasid salasõna?   » registreeru   » reeglid
 
Rss SISUPUU Rss RSS
Avaleht Konsultatsioonid Ideed Seadused
 
Avaleht > Vaata ideed
Kohalike maksude seaduse muutmise ettepanek. Nn paadimaks.
Andri Meius
Sisestatud: 2. märts 2010
Vastatud 6. mai 2010
Bookmark and Share
Prindi
Saada kutse
  Vaata ideed   Hääletustulemused   Vaata vastuseid   Kommentaarid ()  

Riigikogu
Rahandusministeerium
Osalusveeb

Allakirjutanud teevad ettepaneku tunnistada kehtetuks kohalike maksude seaduse § 5 p 4 ja § 9, kokkuvõtvalt tuntud kui “paadimaks”. Põhjused esitame muuhulgas eeldades, et on oht, et paadimaksu kehtestanud kohalik omavalitsus ei lepi praeguse õigusliku olukorraga ja võtab eesmärgiks korraldada õiguslikud normid nii, et kõik Tallinnaga seotud väikelaevad (antud olukorras ca 3 300) maksukohustuse aluseks muutuksid.

Põhjused:
1. Maksumäär ei ole proportsionaalne ehk lähtub maksu aluse pikkusest, mis seab ebavõrdsesse olukorda väga erineva ostuhinnaga ja hetkeväärtusega väikelaevad.
2. Maksu alus (4-12 m) ei ole mõistetav pikkuste vahemik, sest ei lähe kokku Eesti seadusandluses esinevate antud valdkonna määrangutega.
3. Maks ei ole kehtestatud maksu olemusest tuletatavat ideed täitma. Seda tunnistab antud juhul Tallinna linna 2010.a eelarve, kus maksukohustuslasi ja nende väikelaevu puudutavate investeeringute (nt loodavad sadamad, slipid ja seotud teenused) kuluread puuduvad. Siiski eraldi objektina nimetatud Aegna sadam ei ole kuigivõrd oluline väikelaevanduse seisukohast.
4. Maksustamise idee on vastuolus teiste võrreldavate valkondadega nagu sport, transport, turism, kalapüük (mis ei ole majandustegevus), vaba aja veetmine – mida kõiki võib väikelaevanduses kohata.
5. Valdkond on seni niigi nii riiklikul kui kohalike omavalitsuste tasandil vähetähtsustatud ehk puudub areng nende tasandite motivatsioonil. Oleme seni mereriik vaid sõnades ja seetõttu, et meil on rannajoon.
6. Meresõidukite mootorites kasutatava kütuse eest on makstud kütuseaktsiisi võrdselt nn maasõidukitega, kuid infrastruktuuri rajatakse osaliselt kütuseaktsiisitulude eest vaid viimaste tarbeks.
7. Maksu kehtimine toob suure tõenäosusega kaasa maksukohustuslastest isikute fiktiivse vastavast kohalikust omavalitsusest väljakirjutamise ehk seega vähenevad selle omavalitsuse tulumaksulaekumised ning seda kordades suuremas mahus, kui paadimaksust saadav maksutulu.
8. Maks ei vasta maksustamise põhimõtetele.
 
Kohalike maksude seadus on vastu võetud 1994.a, kuid 1999.a on tunnistatud kehtetuks § 5 p 2 (kohalik tulumaks) ja 2002.a § 5 p 1 (isikumaks). Seega tuleks kehtetuks tunnistada ka ülal nimetatud punkt ja paragrahv, kui vastavasse käesolevasse olukorda ja Eesti Vabariiki kui kõrgelt arenenud õigusriiki mittesobivad.
 
 MTÜ Kipper.ee väikelaevnikud

Märksõnad: väikelaev paadimaks seadus
Kategooria: Rahandus

Alusta siit!

Registreeru Osale.ee kasutajaks
ning alusta oma riigi aitamist juba
täna!

» Registreeru siin
» Kasutajale
 

Avalehele Osalusveebi haldab Riigikantselei
info@osale.ee

Osalusveeb Konsultatsioonid Ideed beta Seadused