Neljapäev, 23. mai 2019
ID-kaart  |  MobiilID OpenID

» unustasid salasõna?   » registreeru   » reeglid
 
Rss SISUPUU Rss RSS
Avaleht Konsultatsioonid Ideed
 
Osalusveebi konsultatsioonide veebilehel saad avaldada arvamust töös olevate eelnõude suhtes.
Ministeeriumid esitavad eelnõud avalikuks aruteluks. Osalusveebi haldab Riigikantselei,
info@osale.ee
Avaleht > Arvamusavaldused 
Arvamusavaldus
  Ei esinda huvigruppi
Avaldatud: 19.09.2007 12:43

Eero Elenurm
Abi Abi
Prindi Prindi
Saada sõbrale Saada sõbrale
Seotud konsultatsioon: Innovatsioonipoliitika juhtimise korraldus

Innovatsioonitemaatika on Eestis muutunud järjest populaarsemaks ja see on Eesti tuleviku seisukohast kaunis tähtis, kuna vanad ärimudelid ei ole Eestis enam varsti kuigi kasumlikud.

- Seoses palgataseme tõusuga on Eesti ettevõtjatel raske olla konkurentsivõimelise hinnaga allhanke pakkjuaks nt. Skandinaavia ettevõtetele. (nt. Hilton sulgeb oma kõnekeskuse Eestis)
- Seoses naabruspoliitilise sentimendi muutusega ja Vene ärimeeste sooviga kogu transiidiahel oma kontrolli alla võtta on Eesti ettevõtjatel järjest raskem ka transiidisektoris edukas olla.
- Seoses muutuva majandusolukorraga võib muutuda raskeks ka sisetarbimisest kasu lõikavate ettevõtjate elu.

Väikese avatud majandusega riigina on Eesti võimaluseks olla uuenduslik ja innovaatiline.

Tänases Eestis peetakse innovatsiooni siiski veel liiga tihti teadlaste või siis paremal juhul teadlaste ja mõningate ettevõtjate asjaks. Näiteks tavaline riigiametnik ostab riigihanke protsessi kaudu pigem "tuntud ja turvalist" (ja tihti välismaist) kaupa kui uuendusliku Eesti väikeettevõtja kaupu või teenuseid.

Kui keskmise ametniku ja suurettevõtte esindaja suhtumine uuenduslikku väike-ettevõtjasse ei muutu, siis saabki uuenduslik ettevõtja elada pigem riigi abirahadest kui oma uute toodete müügist.

Ühiskonna suhtumine ja valmidus usaldada uuenduslikku lahendust pakkuvaid ettevõtjaid peab muutuma. Riigihangete reeglid peavad muutuma selliseks, et uutel ja väikestel ettevõtetel oleks võimalik oma innovaatilisi teenuseid näiteks ka Eesti riigile müügiks pakkuda.

Ka Euroopa Komisjon on Eesti Innovatsioonisüsteemi analüüsides välja toonud ühe süsteemi nõrkusena puuduvat koordinatsiooni erinevate poliitika kujundamises osalevate riigiasutuste vahel. (Vt. veel tugevusi ja nõrkusi Innolabori lehelt)

Innovatsiooniministri kõige tähtsam ülesanne peakski olekski innovatsiooni-teema aktiivsem viimine laiadesse rahvamassidesse - avalikussuhtlus ja samuti koordinatsioon erinevate antud teemal Eestis askeldavate organisatsioonide vahel. Innovatsiooniminister peaks kindlasti rõhutama ka loovuse ja huvitavate ideede tähtsust ning toetama erinevatel viisidel Eesti väike-ettevõtete kasvamist ja uuenduslike toodetega maailmaturule jõudmist...

Nimetatud eesmärki täidaks kõige paremini portfellita Innovatsiooniministri koha loomine, mis näitaks et Valitsusel on olemas tegelik Eesti majandusliku jätkusuutlikkuse tagamise huvi. Kui me lihtsalt nimetaksime ümber Haridus- ja Teadusministeeriumi, siis saaks meie Innovatsiooniministeerium olema liigselt teaduskeskne, mis tooks vähe praktilist kasu. Kui liidaksime MKMi ja HTMi Innovatsiooniministeeriumiks, siis tekiks liigselt suur bürokraatlik monstrum, millel oleks natuke liiga palju tegevusi ja millest üks minister enam üle ei käiks. Võimalik, et lisaks Innovatsiooni edendamisele võiks antud portfellita ministri haldusalasse kuuluda ka riigi IT-süsteemide omavaheline koordineerimine, et E-Eesti edulugu ikka eksisteeriks.

Arvamusavaldust on loetud 4970 korda
Vastused: Abiinfo
Sellele arvamusavaldusele pole veel vastatud.

Alusta siit!

Registreeru Osale.ee kasutajaks
ning alusta oma riigi aitamist juba
täna!

» Registreeru siin
» Kasutajale